Reklamı Geç
BANNER NO: R8
BANNER NO: R3
BANNER NO: R4
Karabük
28 Haziran, 2026, Pazar
  • DOLAR
    46.66
  • EURO
    53.15
  • ALTIN
    6130.1
  • BIST
    14.274
  • BTC
    60171.455$

Yeni yönetmelikle araç içi donanımlara ilişkin uygulama netleşti.

Yeni yönetmelikle araç içi donanımlara ilişkin uygulama netleşti.

Sürücüleri Rahatlatan Düzenleme!

Yeni yönetmelikle araç içi donanımlara ilişkin uygulama netleşti.

Araç içi donanımlara ilişkin uzun süredir devam eden belirsizliklerin giderilmesine yönelik hazırlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği tamamlandı. Düzenlemeyle birlikte ön cama monte edilen telefon tutucuları, araç kameraları ve fabrika çıkışlı multimedya ekranlarının kullanımına yasal çerçeve getirildi. Yönetmelik, Cumhurbaşkanı'nın onayının ardından yürürlüğe girecek.

Araç İçi Donanımlar Netleşti

Yeni düzenlemeye göre direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan telefon tutucuları ile araç kameraları serbest olacak. Dikiz aynasına asılan ve görüşü engellemeyen aksesuarlar da belirlenen ölçüler kapsamında kullanılabilecek. Fabrika çıkışlı multimedya ekranları ise cezai yaptırım kapsamı dışında tutulacak.

Ses Sistemlerine Standart Getirildi

Yönetmelikle araçların bagaj bölümünde bir adet en fazla 45 Hz subwoofer ve bir adet en fazla 300 watt amplifikatör bulundurulmasına izin verildi. Ses sistemleri nedeniyle işlem yapılabilmesi ise sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi ve bu durumun kayıt altına alınması şartına bağlandı. Düzenleme ayrıca navigasyon sistemleri ile sürüşe yardımcı dijital ekranların kullanımını da açık şekilde serbest bıraktı.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Facebook Yorum

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!