Yeni düzenlemeyle memur annelere izin süresince 247 bin TL ödeme yapılacak.

Doğum İzni 24 Haftaya Çıktı!
Yeni düzenlemeyle memur annelere izin süresince 247 bin TL ödeme yapılacak.
Çalışan kadınlara yönelik doğum izni düzenlemesi Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda kabul edildi. Yeni düzenlemeyle doğum izni süresi toplam 24 haftaya çıkarılırken, bu süreçte yapılacak ödemelerde de artışa gidildi.
Düzenlemeye göre kadın çalışanlara doğumdan önce 8 hafta, doğumdan sonra 16 hafta olmak üzere toplam 24 hafta analık izni verilecek. Sağlık durumu uygun olanlar, doktor raporuyla doğuma son 2 haftaya kadar çalışabilecek.
Ödemeler Artırıldı
Yeni sistemde Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında çalışan annelere yapılacak ödemeler 168 gün üzerinden hesaplanacak. Buna göre en düşük ödeme 123 bin TL seviyesinden başlarken, maaşa göre bu tutar 186 bin TL’ye kadar çıkabilecek.
Devlet memuru anneler için ise maaş kesintisi uygulanmayacak. Bu kapsamda doğum izni süresince toplam gelirin yaklaşık 247 bin TL’ye ulaşacağı hesaplanıyor.
Ayrıca düzenleme ile koruyucu aile olanlara da 10 gün izin hakkı tanındı.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- Belediye zabıtası, hijyen ve son tüketim tarihi kontrolleri gerçekleştirdi.
- Akay "Fon krizinde 8 milyar dolar dijital varlık yurt dışına kaçırıldı"
- Narkotik köpeği Dora'nın da katıldığı operasyonda 3 kişi tutuklandı.
- "Herhangi bir kimse tarafından yönlendirilmedik" savunması yaptılar.
- İdman Yurdu, Ziraat Türkiye Kupası'nda Beykoz'u 1-0 yenerek üst tura yükseldi.
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN



Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.