© Ajans YediSekiz

Kahverengi kokarca zararlısına karşı samuray arıcıkları doğaya bırakıldı.

Karabük'te Samuray Arıları Doğaya Salındı!

Kahverengi kokarca zararlısına karşı samuray arıcıkları doğaya bırakıldı.

Karabük'te tarım alanlarında önemli ürün kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele başlatıldı. Tarım ve Orman Bakanlığı'nca yürütülen "Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi" kapsamında, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli sahada ortak çalışma yürüttü.

Çalışmalara İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan ile il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel katıldı. Kahverengi kokarca zararlısının doğal düşmanı olan ve çevre dostu mücadele yöntemleri arasında yer alan Samuray arıcıkları, belirlenen lokasyonlarda doğaya salındı.

Yetkililer, biyolojik mücadele çalışmalarının tarımsal üretimin korunması, kimyasal mücadeleye olan ihtiyacın azaltılması ve çevrenin korunması açısından büyük önem taşıdığını belirterek, kahverengi kokarca ile mücadele çalışmalarının sürdürüleceğini ifade etti.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER